یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
اربعین

حوزه/ زیارت، امر استراتژیک در عصر غیبت است؛ حقیقتی که با گذر زمان و آشکار شدن چهره حقیقی دشمنان صهیونیست و مستکبران عالم، بیشتر نمایان می شود.

حجت الاسلام سید محمدعلی ساداتی، امام جمعه سرپل ذهاب کرمانشاه در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به روایت امام حسن عسکری (ع) درباره نشانه های مومن که زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) از جمله آنها است، اظهار کرد: این زیارت، امر استراتژیک در عصر غیبت است؛ حقیقتی که با گذر زمان و آشکار شدن چهره حقیقی دشمنان صهیونیست و مستکبران عالم، بیشتر نمایان می شود.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی، اجتماع بزرگ جبهه حق، و فراتر از شیعه و اسلام است، گفت: امام حسین(ع) کشتی نجات است که به تعبیر مقام معظم رهبری، جاذبه مغناطیسی این امام معصوم(ع) در اربعین، در سرتاسر عالم و حتی کشورهای غیر مسلمان مورد توجه است و قطعا موجب نجات انسان ها و بشریت می شود.

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: عظمت کنگره عظیم اربعین حسینی به اندازه ای است که امپراطوری رسانه ای تحت سلطه صهیونیست ها و مستکبران عالم، به خاطر خطری که از این رویداد بزرگ و باشکوه احساس کرده اند، نه تنها سعی در عدم پوشش آن دارند، بلکه حتی تلاش دارند آن را تحریف کنند.

حجت الاسلام ساداتی گفت: البته که نور حضرت اباعبدالله (ع) همه این دسیسه ها و توطئه ها و تحریف ها را شکست می دهد و جهانیان همه ساله با مشاهده اربعین، بیشتر از گذشته مشتاق معارف حسینی می شوند.

وی اضافه کرد: نکته بسیار برجسته و مهم که موجب خشم بیشتر مستکبرین عالم و رسانه های خبیث شان شده، اتحاد و انسجام و اخوت میان شیعه و سنی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی است. حضور اهل سنت فقط به حضور در پیاده روی ختم نمی شود بلکه راه اندازی و مدیریت مواکب نیز از جمله اقدامات آنها است؛ موضوعی که از برکات انقلاب اسلامی است.

امام جمعه سرپل ذهاب در ادامه به بعد سیاسی اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین حسینی زمینه ساز و تسهیل گیر شکل گیری تمدن نوین اسلام است و قدرت اسلام را بیش از هر زمانی به رخ دشمنان می کشاند. این اجتماع عظیم، بهره های زیادی دارد و اقتدار اهل بیت علیهم الاسلام را به رخ سران استکبار می کشاند. اربعین در واقع مانور بزرگ اسلامی است که ترس در دل دشمن افکنده و دشمنان با مشاهده این هیبت و شوکت، دچار بحث و درماندگی شده اند.

حجت الاسلام ساداتی در ادامه به اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: موضوعاتی همچون حجاب، عفاف، انفاق و خدمت به هم نوعان باید بیشتر در مواکب و برنامه ها مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در کنار همه این موارد، قطعا بیان مظلومیت و البته مقاومت مثال زدنی مردم غزه در برابر صهیونیست های خبیث و کودک کش، باید جزو محورهای اصلی برنامه های موکب داران و هیئت ها و همه شرکت کنندگان در اربعین حسینی باشد.

امام جمعه سر پل ذهاب ادامه داد: اربعین حسینی امسال باید بیشتر از سال های گذشته، رنگ و بوی فلسطین و جبهه مقامت داشته باشد. اسرائیلی های جنایتکار هر روز جنایت جدیدی خلق می کنند و داغ تازه بر دل ها می نشانند، بنابراین بیان این وحشی گری و تقویت روحیه مقاومت در برابر آنان، وظیفه دلدادگان مکتب حسینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha